Tältä sivulta löydät ohjeita ja yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

    Tuotteiden palautus ja hyvitys

  1. Miten palautan tuotteen?

    Tuotteillamme on 14 vuorokauden maksuton palautusoikeus.

    Jos et ole tyytyväinen tilaamaasi tuotteeseen, voit palauttaa sen veloituksetta. Tutustu palautusohjeisiimme ja täytä palautuslomake.

  2. Missä vaiheessa palautukseni on?

    Palautukset kulkevat tavallista postia hitaammin. Palautuksen saapuminen ja käsittely vievät noin 10-20 päivää. Palautamme maksun samalle maksutavalle, jota käytit tilatessasi.

    Saat meiltä tai Klarnalta tiedon, kun palautuksesi on käsitelty. Jos palautus ei näy muutaman päivän sisään laskullasi, kortillasi tai tililläsi, niin tarkista palautuksen tila kirjautumalla Klarnan sovellukseen tai katso palautuksen tila Klarnan sivuilla. Jos hyvityksen tilanne ei selviä sovelluksen tai Klarnan sivujen kautta, ole yhteydessä suoraan Klarnan asiakaspalveluun puhelimitse tai chatissa. https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/ 

  3. Palautin tuotteen. Miten toimin Klarnan laskun kanssa?

    Kirjaudu Klarnan sovellukseen tai Klarnan sivuilla ja aseta lasku taukotilaan ilmoittamalla palautuksesta. Kun vastaanotamme ja käsittelemme palautuksesi, laskusi loppusumma päivitetään ja saat uuden laskun korjatulla loppusummalla. 

  4. Palautuslomake ei toimi. Miten palautan tuotteen?

    Lähetä meille tieto palautuksesta sähköpostitse returns@nudge.fi. Kirjoita viestiin:

    o Tilausnumero
    o Yhteystietosi
    o Palautettavien tuotteiden nimet
    o Kirjoitathan viestiin myös palautuksen syyn. Tämä auttaa meitä muokkaamaan tuotekuvauksia ja verkkokauppaamme entistä paremmaksi.

    Täytettyäsi ja lähetettyäsi em. tiedot pakkaa tuotteet huolellisesti samaan RePack-pakkaukseen, jossa vastaanotit tilauksesi. Käytä pussin sulkemiseen tilauksen mukana saapunutta palautusosoitekorttia.

    1. Palautus Nudgen myymälään
      Olemme avoinna ma-pe 11-19 ja la 11-18.
      Osoite: Yrjönkatu 30,
      00100 Helsinki (kts. sijainti kartalla).
      Puh. 045 2300 525
    2. Liimaa palautusosoitekortti paketin päälle ja jätä paketti mihin tahansa Postin palvelupisteeseen tai pakettiautomaattiin paketit ja palautukset -luukuun.
    3. Palauta ohut ja kevyt lähetys jättämällä se kirjelaatikkoon
      Jos palautettava lähetys on alle 3cm paksu ja painaa alle 2kg, voit jättää sen kirjelaatikkoon.
    4. Palauta Helposti-koodilla mihin tahansa Postin automaattiin tai toimipisteeseen
      Jos lähetyksen mukana ei tullut osoitekorttia palautusta varten, saat palautustunnuksen ja ohjeet Postin sivuilta syöttämällä pakettisi lähetystunnuksen. Alkukirjaimet ovat JJFI aina isoilla kirjaimilla. Paina “Hae” ja saat palautusohjeet.
  5. Miten palautan tyhjän RePack-pakkauksen?

    Tyhjän RePackinRePackin palauttaminen on helppoa! Poista pakkauksen päällä olevat ylimääräiset tarrat (esimerkiksi sulkijatarra ja Postin osoitetarra) ja teipit. Taittele pakkaus ja käännä "Reply paid"-tekstillä varustettu osoitelappu pakkauksen päälle, sulje pakkaus siihen kiinnitetyllä velcro-tarralla ja pudota se lähimpään postilaatikkoon.

  6. Sain teiltä viestin, että hyvitys on käsitelty. Se ei kuitenkaan näy valitsemallani maksutavalla. Miten toimin?

    Jos hyvitys ei näy valitsemallasi maksutavalla 10 pvän kuluessa siitä kun sait meiltä viestin, ole yhteydessä suoraan Klarnan asiakaspalveluun https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/

    Klarnan asiakaspalvelu p. 09 – 425 99 771 arkisin klo 8.00–18.00.

  7. Tuotteiden vaihtaminen

  8. Miten vaihdan tuotteen?

    Verkkokaupassamme ei ole automaattista vaihtomahdollisuutta. Jos haluat vaihtaa tuotteen kokoa tai toiseen tuotteeseen, palauta tuote veloituksetta meille ja tee uusi tilaus verkkokaupassamme. Perimme uudesta tilauksesta normaalit hinnastomme mukaiset toimituskulut, jos tilauksen arvo jää alle maksuttoman toimituksen rajan. Näet saman tien haluamasi koon / tuotteen saatavuuden ja saat lähetyksen perille 2-7 päivässä.

    Palautettuasi lähetyksen uudelleenkäytettävässä RePack-pakkauksessa, saat etukoodin, jolla voit lunastaa Nudgeen -10% etukoodin.

    Käsittelemme palautuksen lähetyksen saavuttua takaisin meille ja hyvitämme tuotteen samalla maksutavalla, jota käytit tilausta tehdessäsi.

  9. Tilaukseni arvo jää alle ilmaisten postikulujen rajan. Miksi vaihto ei ole ilmainen?

    Maksamme kuljetusyhtiölle jokaisesta lähetyksestä ja palautuksesta. Olemme määritelleet euromääräisen rajan ilmaisille postikuluille, jolloin tuotteiden toimittaminen Nudgen kustannuksella on vielä taloudellisesti järkevää. Maksamme toimituskulut puolestasi silloin, kun tilauksen arvo ylittää tämän summan. Sen alapuolelle jäävistä tilauksista perimme pakkaus- ja postikulut sisältävät toimituskulut. Asiakkailta perimämme toimitusmaksut ovat todellisia yritykselle aiheutuvia toimituskuluja pienemmät.

    Pääset lunastamaan verkkokauppaamme -10% alennuskoodin palautettuasi uudellenkäytettävän RePack-pakkauksen, jossa lähetimme tuotteet.

  10. Tilaaminen

  11. Miten tilaan tuotteita?

    Nudgesta löydät yli 100 vastuullisen valmistajan tuotteita sekä suomalaisilta pienmerkeiltä että parhailta ulkomaalaisilta eettisiltä valmistajilta. Valittuasi tuotteita ostoskoriin, siirry kassalle valitsemalla "Tilaa tuotteet".

    Ensimmäisessä vaiheessa sinun tulee valita toimitustapa syöttämällä ja tallentamalla postinumero (1). Tarvittaessa voit jättää kommentin tilauksen käsittelijälle (2).

    Jos sinulla on alennuskoodi ja/tai lahjakortti, syötä ne toisessa vaiheessa (3.) "Täydennä tietosi ja osta". Voit käyttää samalle tilaukselle yhden alennuskoodin sekä mahdollisen lahjakortin. Syötä koodi ja paina Tallenna. Näet oikealla olevassa ostoskorissa tallennetut koodit. Jos koodi ei syystä tai toisesta toimi, jätä viesti ja hallussasi oleva koodi kommentti kohtaan (2.) ja tarkistamme tilauksen käsittelyn yhteydessä, voitko käyttää koodin tilauksellasi.

    Lisää yhteystietosi (4.). Jos lähetät tilauksen lahjaksi, niin lahjansaajan tiedot tulevat Toimitus (5. kohtaan). Valitse maksutapa (6.) (lasku, verkkopankki, pankki- tai luottokortti). Vahvista tilaus painamalla "Osta" (7.).

    Tilauksesi siirtyy käsiteltäväksi. Saat meiltä vahvistuksen heti kun olemme keränneet ja pakanneet tilauksesi ja se on valmis lähtemään kuljetusyhtiön kuljetettavaksi.

  12. Voiko tuotteita nähdä ja sovittaa jossakin paikan päällä?

    Kyllä. Nudge myymälä sijaitsee Helsingin keskustassa osoitteessa, Yrjönkatu 30. Voit varata tuotteet etukäteen verkosta valitsemalla kassalla sinulle sopivan "Nouto / sovitus" -ajan sekä valitsemassa "Maksu myymälässä". Saat sähköpostitse ilmoituksen kun tuotteet on kerätty ja ovat valmiina sovitettaviksi / noudetaviksi. Varaamme tuotteet valittuun noutopäivään asti. Saapumisohjeet ja aukioloajat löydät täältä.

  13. Haluan tilata lahjaksi ystävälleni. Voitteko paketoida tuotteen, kirjoittaa hänelle viestin ja lähettää tilauksen suoraan ystävälleni?

    Kyllä! Jätä meille viesti kassalla kohdassa "Haluatko jättää kommentin tilauksen käsittelijälle?". Kerro meille, että haluat paketoinnin ja liitä mukaan viesti. Valitsemme puolestasi lähetykseen kortin ja kirjoitamme viestisi korttiin käsin. Muista syöttää kassalla lahjansaajan yhteystiedot erikseen kohdassa ”Toimitus”.

  14. Voinko muuttaa tai peruuttaa tilaukseni?

    Tarkista tilauksesi huolellisesti ennen sen lähettämistä. Tilaukseen ei voi tehdä muutoksia lähettämisen jälkeen. Jos olet epävarma esimerkiksi tuotteen koosta tai soveltuvuudesta muuten tarpeisiisi, olethan meihin yhteydessä ennen tilauksesi lähettämistä. Jos haluat peruuttaa tilauksen, olethan pikaisesti yhteydessä asiakaspalveluumme joko hello@nudge.fi tai chatin kautta.

  15. Miksi haluamani tuote ei löydy verkkokaupasta?

    Kaikki valikoimastamme löytyvät tuotteet eivät ole myynnissä verkkokaupassamme. Pääset tutustumaan näihin tuotteisiin myymälässämme Yrjönkatu 30, Helsinki. Jos näit myymälässämme jonkin tuotteen ja haluaisit myöhemmin ostaa sen siitä huolimatta, että tuotetta ei löydy verkkokaupastamme, ole meihin rohkeasti yhteydessä hello@nudge.fi ja kerro mistä tuotteesta on kyse, niin pyrimme keksimään ratkaisun.

  16. Mitä mitoitusta vaatteet ovat? Olen epävarma oikeasta koosta?

    Jälleenmyymme useiden eri valmistajien vaatteita. Mitoitus vaihtelee hieman valmistajan mukaan. Olemme koonneet avuksesi koko-oppaan. Koko-oppaastamme löydät lisätietoja vaatteiden tasomittaamisesta sekä linkit useimpien valikoimassamme olevien merkkien kokotaulukoihin. Lisäämme myös verkkokauppaamme jokaisen tuotteen kohdalle lisätiedot vaatteen mitoituksesta, aina kun tämä tieto on saatavillamme. Autamme mielellämme sinua valitsemaan oikean koon ja otamme tarvittaessa mittoja vaatteista. Ole meihin yhteydessä joko hello@nudge.fi tai etusivultamme löytyvän chatin kautta. Kerrothan viestissäsi, mistä tuotteesta ja koosta haluat lisämittoja. Liitä viestiisi myös kyseisen tuotteen sivun linkki. 

  17. Mitkä maksutavat käyvät Nudge kaupassa?

    Verkkokaupassa voit valita maksutavaksi laskun, luottokortin tai jonkin suomalaisista verkkopankeista.

    Myymälässä voit maksaa pankki- tai luottokortilla (Huom! Amex ei käy myymälässä) tai lähimaksulla. Epidemian aikana suosimme käteisen sijaan korttimaksuja.

  18. Miten pakkaatte tuotteet?

    Pakkaamme kaikki verkkokaupan tilaukset uudelleenkäytettävään RePack-pakkaukseen. Lue lisää kotimaisesta innovaatiosta, RePackista, täältä.

  19. Yritin tehdä tilausta, mutta tilaus tyssäsi maksuvaiheeseen, jossa sivusto meni error-tilaan. Mitä teen?

    Maksunvarmennuksen kohdalla on ilmennyt jokin virhe. Maksuliikenteestämme vastaava Klarna on ohjeistanut vastaanvanlaisissa tilanteissa kokeilemaan seuraavia toimenpiteitä:

    1. Tyhjennä selaimesi selaushistosia sekä evästeet. Evästeisiin saattaa tallentua jotain, mikä estää sivun sujuvan toimimisen.

    2. Tarkista, että evästeet on sallittu nettisivultamme. Tämä onnistuu menemällä selaushistorian ja evästeiden tyhjennyksen jälkeen nettisivulle ja klikkaamalla hyväksy evästeet, mikäli tuo banneri tulee sivulle. Jos sivulle ei aukea banneria evästeistä, on ne tällöin hyväksytty.

    3. Suositeltava selain tilauksen tekemiselle on Google Chrome ja voit myös kokeilla selaimesi Incognito tilaa.

    4. Jos näistä toimenpiteistä huolimatta et saa tilausta / maksua läpi, niin ole meihin yhteydessä hello@nudge.fi

  20. Toimitus

  21. Mikä on tilauksen toimitusaika?

    Tavallisesti tilausten käsittelyaika on 1-3 arkipäivää, jonka jälkeen paketin toimitus siirtyy kuljetuskumppanillemme. Poikkeustilanteissa, kuten kampanjoiden tai joulusesongin aikaan, käsittelyaika varastollamme voi olla hieman pidempi. Saat toimitusvahvituksen sähköpostitse, kun tilauksesi on valmiina lähtemään Nudgelta. Toimitusvahvistuksessa on paketin seurantanumero, jonka avulla voit seurata toimituksesi tilaa täältä (Posti). Tavallisesti kuljetusaika on 1-3 arkipäivää. Poikkeustilanteissa kuljetusaika voi olla tavallista pidempi.

    Verkkokaupasta ostetut sähköiset lahjakortit toimitamme arkisin vuorokauden sisällä sähköpostitse. Viikonloppuna tilatut lahjakortit toimitamme seuraavana arkipäivänä.

  22. Lähetys ei ole saapunut perille, vaikka sain teiltä toimitusvahvistuksen, mitä teen?

    Jos pakettisi ei ole saapunut perille, vaikka sait toimitusvahvistuksen, tarkista toimituksesi tila täältä (Posti). Jos pakettisi on seurantapalvelun mukaan toimitettu noutopisteeseen, voit tiedustella pakettia suoraan sieltä, vaikka et olisi saanut saapumisilmoitusta. Ota mukaan seurantatunnus ja henkilöllisyystodistus.

  23. Tein kaksi tilausta. Voitteko toimittaa ne samassa paketissa?

    Jos tilauksia ei ole vielä käsitelty ja pakattu, niin kyllä voimme. Ole meihin yhteydessä chatin tai sähköpostin kautta.

  24. En ehdi noutamaan pakettiani ajoissa noutopisteestä, miten toimin?

    Posti säilyttää paketteja noutopisteessä 7 vuorokautta, jonka jälkeen lähetys palautuu Nudgelle. Saat Postilta saapumisilmoituksen tekstiviestillä ja sähköpostilla. Jos lähetys on Postin pakettiautomaatissa, toinen henkilö voi noutaa lähetyksen saamasi lokerokoodin avulla. Jos lähetyksesi on Postin omassa tai kumppanin toimipisteessä voi toinen henkilö noutaa lähetyksen puolestasi lähetystunnuksella ja omalla kuvallisella henkilöllisyystodistuksellaan. 

    Jos olet valinnut paketillesi noudon Postista, voit tilata paketille lisää säilytysaikaa Postin sähköisestä palvelusta. Palveluun pääset kirjautumaan Postin verkkosivuilla ja säilytysajan ostamiseen Lähetysten seuranta ja ohjaus -sivulla.

    Säilytysajan pidennys -lisäpalvelu ei ole mahdollinen pakettiautomaattiin lähetetyille paketeille.

    Jos et nouda pakettia, se palautuu takaisin Nudgeen. Huomioithan, että noutamattomasta tilauksesta aiheutuu yrityksellemme sekä ympäristölle turhia kuluja ja kuormitusta. Ethän tee tilausta, jos et ole aikomuksissa noutaa pakettia. Emme lähetä palautunutta tilausta uudelleen. Voit halutessasi tehdä uuden tilauksen verkkokaupassamme.

    Jos tiedät tilausta tehdessä olevasi todennäköisesti estynyt noutamaan tilauksesi saapumisajankohtana tai toivot, että lähetämme tilauksesi sinulle jonain tiettynä ajankohtana, ilmoita tästä tilauksesi yhteydessä jättämällä viesti käsittelijälle tai laittamalla meille viestiä hello@nudge.fi tai verkkokaupan chatin kautta. 

  25. Mistä saan koodin pakettiautomaattiin? Tilaukseni on seurannan mukaan noudettavissa pakettiautomaatista.

    Pakettiautomaattien koodit ovat henkilökohtaisia, joten emme pääse niihin käsiksi tietosuojan vuoksi. Jos et ole saanut koodia noudettavissa olevalle paketille, ole yhteydessä Postin asiakaspalveluun joko Postin verkkosivuilla tai puhelimitse.

    Lähetyksen seuranta, tilaaminen ja neuvonta 0600 94320 (1,84 €/vastattu puhelu + pvm/mpm)

  26. Toimituksesta puuttui tuote tai siinä oli väärä tuote, miten toimin?

    Ilmoita meille välittömästi toimitusvirheestä hello@nudge.fi. Ilmoita viestissä:

    • yhteystietosi
    • tilausnumero
    • puuttuvan tai väärin lähetetyn tuotteen nimi ja koko

    Olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

    Mikäli toimituksessa oli väärä tuote, palautathan sen meille ilmaiseksi asiakaspalautuksena.

  27. Tuotteet

  28. Koska saatte lisää tiettyä tuotteita?

    Myymme yli sataa eri tuotemerkkiä ja yksittäisiä tuotteita meillä on tuhansittain. Täydennämme ja tilaamme lisää tuotteita menekin ja saatavuuden mukaan. 

    Jätä sähköpostiosoitteesi toivomasi tuotteen tai puuttuvan vaatekoon kohdalle, niin ilmoitamme sinulle, jos/kun tuotetta on taas saatavilla. Yleensä säilytämme tietoja 3kk ja ilmoitamme, mikäli saamme tässä ajassa tuotetta lisää. Seuraa Nudgen Facebookia tai Nudgen Instagram tarinoita ja tilaa uutiskirjeemme. Kerromme uusista tuotteista ja täydennyksistä myös näissä kanavissa.

    Kosmetiikkatuotteita täydennämme kuukausittain. Ajoittain maahantuojilla saattaa olla puutteita joistakin tuotteista tai valmistajilla jostakin raaka-aineesta. Tällöin tuotetta ei saada meille toivotussa aikataulussa lisätilauksestamme huolimatta.

    Vaatteista täydennämme perusmallistoja (T-paidat, farkut, alusvaatteet) noin 1-2kk välein. Osa tuottajista / valmistajista on vielä hyvin pienikokoisia yrityksiä, jolloin myös heidän varastotilanteensa vaihtelee ja toimituksissa meille voi olla viiveitä. 

    Eri sesonkien kausivaatteet / -mallistot ennakkotilaamme aina noin 6kk etukäteen. Näitä kausituotteita valmistetaan ja on saatavilla usein hyvin rajallisesti. Monet valikoimassamme olevat merkit torjuvat ympäristösyistä tuotannollista ylijäämää valmistamalla vain sen määrän, minkä jälleenmyyjät heiltä tilaa. Esimerkiksi Vejan ja LangerChen merkkien tuotteita saamme kahdesti vuodessa, keväällä ja syksyllä. Useita sesonkituotteita saamme harvoin lisää kesken kauden eli uusien tuotteiden saapuessa kannattaa toimia nopeasti.

  29. Tuotereklamaatio

  30. Tilaamassani tuotteessa on virhe. Miten toimin?

    Mikäli vastaanottamassasi tuotteessa on virhe, ilmoita siitä meille hello@nudge.fi Liitä viestiin seuraavat tiedot ja valitse alla olevista vaihtoehdoista, miten haluat edetä:

    o yhteystiedot
    o verkkokaupan tilausnumero tai kuittinumero (jos olet kadottanut kuitin niin katso verkkopankistasi valmiiksi ostoksen veloituspäivä, yrityksemme näkyy tiliotteella nimellä Yalo Oy)
    o kuva tuotteesta / tuotteessa ilmenneestä viasta
    o valitse ao. vaihtoehdoista, miten haluaisit toimia (A, B, C)

    Huomoithan, että emme hyväksy reklamaatiota, jotka johtuvat tuotteen virheellisestä hoitamisesta, luonnollisesta kulumisesta tai ulkoisten tekijöiden aiheuttamasta vioista tuotteelle.

    A) Haluan pitää viallisen tuotteen

    Lähetä meille selkeä kuva tuotteessa olevasta virheestä.
    Lähetämme hyvityksen sähköpostiin lähetettävänä lahjakorttina, jonka voit käyttää seuraavan tilauksen yhteydessä.

    B) Haluan saada hyvityksen rahana

    Lähetä virheellinen tuote takaisin meille palautusohjeiden mukaisesti.

    Teemme rahojen palautuksen tuotteen iän ja käytön huomioiden samalla maksutavalla, jota käytit tilausta tehdessäsi.

    C) Haluan uuden tuotteen tilalle

    Lähetä viallinen tuote takaisin meille palautusohjeiden mukaisesti. Tarkistamme tuotteen saatavuuden ja lähetämme sen sinulle postitse. Jos tuote on loppunut varastostamme, teemme rahojen palautuksen tuotteen käytön ja iän huomioiden.