Usein kysytyt kysymykset
Tältä sivulta löydät ohjeita ja yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
- Miten palautan tuotteen?
Tuotteillamme on 14 vuorokauden palautusoikeus. Jos päätät palauttaa osan tai kaikki tilauksen tuotteen, pidämme palautettavasta summasta 5,90€ käsittelymaksun (Postin Kotipaketin kohdalla käsittelymaksu on 9,30€. Loput rahat palautetaan samalle maksutavalle, jota käytit tilausta tehdessäsi. Tutustu palautusohjeisiimme.
Huomioithan, että tilauksen noutamatta jättäminen ei ole hyväksytty tapa palauttaa tilausta. Meille palautuvista noutamattomista lähetyksistä perimme asiakkaalta 15 € käsittelymaksun, joka vähennetään palautettavasta hyvityksestä. - En löydä teidän laskua sähköpostistani, miten toimin?
Verkkokauppamme maksupalvelu on järjestetty Klarnan kautta. Löydät laskun sähköpostistasi haulla "Klarna". Jos haluat asettaa laskun taukotilaan palautuksen käsittelyn ajaksi, tee se Klarnan sovelluksessa tai Klarnan sivuilla. Kun vastaanotamme ja käsittelemme palautuksesi, laskusi loppusumma päivitetään ja saat uuden laskun korjatulla loppusummalla tai laskusi mitätöidään, jos palautat kaikki tuotteet.
- Missä vaiheessa palautukseni on?
Palautukset kulkevat tavallista postia hitaammin. Palautuksen saapuminen ja käsittely vievät noin 10-20 päivää. Palautamme maksun samalle maksutavalle, jota käytit tilatessasi.
Saat meiltä tai Klarnalta tiedon, kun palautuksesi on käsitelty. Jos palautus ei näy muutaman päivän sisään laskullasi, kortillasi tai tililläsi, niin tarkista palautuksen tila kirjautumalla Klarnan sovellukseen tai katso palautuksen tila Klarnan sivuilla. Jos hyvityksen tilanne ei selviä sovelluksen tai Klarnan sivujen kautta, ole yhteydessä suoraan Klarnan asiakaspalveluun puhelimitse tai chatissa. https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/ - Palautin tuotteen. Miten toimin Klarnan laskun kanssa?
Kirjaudu Klarnan sovellukseen tai Klarnan sivuilla ja aseta lasku taukotilaan ilmoittamalla palautuksesta. Kun vastaanotamme ja käsittelemme palautuksesi, laskusi loppusumma päivitetään ja saat uuden laskun korjatulla loppusummalla.
- Miten palautan tyhjän RePack-pakkauksen?
Tyhjän RePackinRePackin palauttaminen on helppoa! Poista pakkauksen päällä olevat ylimääräiset tarrat (esimerkiksi sulkijatarra ja Postin osoitetarra) ja teipit. Taittele pakkaus ja käännä "Reply paid"-tekstillä varustettu osoitelappu pakkauksen päälle, sulje pakkaus siihen kiinnitetyllä velcro-tarralla ja pudota se lähimpään postilaatikkoon.
- Sain teiltä viestin, että hyvitys on käsitelty. Se ei kuitenkaan näy valitsemallani maksutavalla. Miten toimin?
Jos hyvitys ei näy valitsemallasi maksutavalla 10 pvän kuluessa siitä kun sait meiltä viestin, ole yhteydessä suoraan Klarnan asiakaspalveluun https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/
Klarnan asiakaspalvelu p. 09 – 425 99 771 arkisin klo 8.00–18.00.
- Miten vaihdan tuotteen?
Verkkokaupassamme ei ole automaattista vaihtomahdollisuutta. Jos haluat vaihtaa tuotteen kokoa tai toiseen tuotteeseen, katso palautusohje ja tee uusi tilaus verkkokaupassamme.
Käsittelemme palautuksen lähetyksen saavuttua takaisin meille ja hyvitämme tuotteen samalla maksutavalla, jota käytit tilausta tehdessäsi. - Miksi vaihto ei ole ilmainen?
Perimme jokaisesta tilauksesta 5,90€ käsittelymaksun, jolla katetaan osa todellisista kuljetuksista aiheutuneista kustannuksista.
Jos päätät palauttaa osan tai kaikki tilauksen tuotteen, pidämme palautettavasta summasta 5,90€ käsittelymaksun. Loput rahat palautetaan samalle maksutavalle, jota käytit tilausta tehdessäsi.
Asiakkailta perimämme käsittelymaksu on todellisia yritykselle aiheutuvia kuluja pienempi. - Voiko tuotteita nähdä ja sovittaa jossakin paikan päällä?
Kyllä. Nudge myymälä sijaitsee Helsingin keskustassa osoitteessa, Yrjönkatu 30. Voit halutessasi tilata tuotteet etukäteen verkkokaupasta ja valita toimitustavaksi "Nouto myymälästä". Keräämme tuotteet valmiiksi ja ilmoitamme sinulle, kun tilaus on noudettavissa ja sovitettavissa.
- Haluan tilata lahjaksi ystävälleni. Voitteko paketoida tuotteen, kirjoittaa hänelle viestin ja lähettää tilauksen suoraan ystävälleni?
Kyllä! Jätä meille viesti kassalla kohdassa "Haluatko jättää kommentin tilauksen käsittelijälle?". Kerro meille, että haluat paketoinnin ja liitä mukaan viesti. Valitsemme puolestasi lähetykseen kortin ja kirjoitamme viestisi korttiin käsin. Muista syöttää kassalla lahjansaajan yhteystiedot erikseen kohdassa ”Toimitus”.
- Voinko muuttaa tai peruuttaa tilaukseni?
Tarkista tilauksesi huolellisesti ennen sen lähettämistä. Tilaukseen ei voi tehdä muutoksia lähettämisen jälkeen. Jos olet epävarma esimerkiksi tuotteen koosta tai soveltuvuudesta muuten tarpeisiisi, olethan meihin yhteydessä ennen tilauksesi lähettämistä. Jos haluat peruuttaa tilauksen, olethan pikaisesti yhteydessä asiakaspalveluumme hello@nudge.fi.
- Miksi haluamani tuote ei löydy verkkokaupasta?
Kaikki valikoimastamme löytyvät tuotteet eivät ole myynnissä verkkokaupassamme. Pääset tutustumaan näihin tuotteisiin myymälässämme Yrjönkatu 30, Helsinki. Jos näit myymälässämme jonkin tuotteen ja haluaisit myöhemmin ostaa sen siitä huolimatta, että tuotetta ei löydy verkkokaupastamme, ole meihin rohkeasti yhteydessä hello@nudge.fi ja kerro mistä tuotteesta on kyse, niin pyrimme keksimään ratkaisun.
- Mitä mitoitusta vaatteet ovat? Olen epävarma oikeasta koosta?
Jälleenmyymme useiden eri valmistajien vaatteita. Mitoitus vaihtelee hieman valmistajan mukaan. Olemme koonneet avuksesi koko-oppaan. Koko-oppaastamme löydät lisätietoja vaatteiden tasomittaamisesta sekä linkit useimpien valikoimassamme olevien merkkien kokotaulukoihin. Lisäämme myös verkkokauppaamme jokaisen tuotteen kohdalle lisätiedot vaatteen mitoituksesta, aina kun tämä tieto on saatavillamme. Autamme mielellämme sinua valitsemaan oikean koon ja otamme tarvittaessa mittoja vaatteista. Ole meihin yhteydessä joko hello@nudge.fi tai etusivultamme löytyvän chatin kautta. Kerrothan viestissäsi, mistä tuotteesta ja koosta haluat lisämittoja. Liitä viestiisi myös kyseisen tuotteen sivun linkki.
- Mitkä maksutavat käyvät Nudge kaupassa?
Verkkokaupassa voit valita maksutavaksi laskun, luottokortin tai jonkin suomalaisista verkkopankeista.
Myymälässä voit maksaa pankki- tai luottokortilla (Huom! Amex ei käy myymälässä) tai lähimaksulla. Epidemian aikana suosimme käteisen sijaan korttimaksuja.
- Yritin tehdä tilausta, mutta tilaus tyssäsi maksuvaiheeseen, jossa sivusto meni error-tilaan. Mitä teen?
Maksunvarmennuksen kohdalla on ilmennyt jokin virhe. Maksuliikenteestämme vastaava Klarna on ohjeistanut vastaanvanlaisissa tilanteissa kokeilemaan seuraavia toimenpiteitä:
1. Tyhjennä selaimesi selaushistosia sekä evästeet. Evästeisiin saattaa tallentua jotain, mikä estää sivun sujuvan toimimisen.
2. Tarkista, että evästeet on sallittu nettisivultamme. Tämä onnistuu menemällä selaushistorian ja evästeiden tyhjennyksen jälkeen nettisivulle ja klikkaamalla hyväksy evästeet, mikäli tuo banneri tulee sivulle. Jos sivulle ei aukea banneria evästeistä, on ne tällöin hyväksytty.
3. Suositeltava selain tilauksen tekemiselle on Google Chrome ja voit myös kokeilla selaimesi Incognito tilaa.
4. Jos näistä toimenpiteistä huolimatta et saa tilausta / maksua läpi, niin ole meihin yhteydessä hello@nudge.fi
- Mikä on tilauksen toimitusaika?
Tavallisesti tilauksen käsittely kestää 1–4 arkipäivää ja toimittaminen 2-4 päivää. Saat seurantanumerolla varustetun toimitusvahvistuksen, kun olemme käsitelleet tilauksesi. Tämän jälkeen lähetys siirtyy logistiikkakumppanillemme. Seurantanumeron avulla voit seurata toimituksen tilaa täältä (Posti). Poikkeustilanteissa, kuten kampanjat ja joulusesonki, käsittelyaika voi olla hieman pidempi.
Verkkokaupasta ostetut sähköiset lahjakortit toimitamme saman tien, silloin kun valitset maksutavaksi verkkopankin tai pankki-/luottokortin. Mikäli valitset toimitustavaksi laskun, lahjakortti toimitetaan heti kun olemme aktivoineet laskusi, eli viimeistään seuraavana arkipäivänä (ma-la). - Lähetys ei ole saapunut perille, vaikka sain teiltä toimitusvahvistuksen, mitä teen?
Jos pakettisi ei ole saapunut perille, vaikka sait toimitusvahvistuksen, tarkista toimituksesi tila täältä (Posti).
Jos pakettisi on seurantapalvelun mukaan toimitettu noutopisteeseen, voit tiedustella pakettia suoraan sieltä, vaikka et olisi saanut saapumisilmoitusta. Ota mukaan seurantatunnus ja henkilöllisyystodistus.
Jos lähetyksen tiedot eivät vielä näy seurannassa, paketti on siirtymässä juuri varastoltamme kuljetuskumppanillemme. Jos paketin tiedot eivät viiden (5) päivän kuluessa näy seurannassa, ole yhteydessä meihin hello@nudge.fi - Käsittelymaksu
Käsittelymaksu 5,90€ / tilaus. Maksu näkyy tilauksella eri toimitusvaihtojen Toimitus ja Toimitustapa -kohdissa. Postin Kotipaketin käsittelykulu on 9,30€. Myymälästä noudettavat tilaukset 0€.
- Budbee kotiinkuljetusta koskevat kysymykset ja vastaukset
Tavallisesti tilauksen käsittely kestää 1–3 arkipäivää ja toimittaminen 1-5 päivää. Saat seurantanumerolla varustetun toimitusvahvistuksen, kun olemme käsitelleet tilauksesi. Tämän jälkeen lähetys siirtyy Budbeelle.
Tilauksesi toimitetaan suoraan kotiovellesi. Budbee toimittaa lähetykset arki-iltaisin klo 17-22 välisenä aikana.
Toimitustapa on saatavilla tietyillä postinumeroalueilla Helsingissä, Turussa, Tampereella, Lahdessa, Jyväskylässä ja Oulussa. Syötettyäsi postinumeron verkkokaupan kassalla Budbee näkyy vain niille alueille, joille Budbee-kotitoimitus onnistuu.
Kun pakettisi on lähetetty varastoltamme, saat tekstiviestillä linkin seurantaan, jonka kautta voit räätälöidä toimitustasi ja täyttää toimitukseen liittyviä lisätietoja (esim. ovikoodi, soita ovikelloa tai koputa oveen).
Voit seurata pakettisi kulkua reaaliajassa lähempänä toimitusajankohtaa. Saat muistutusviestin n. 7 minuuttia ennen toimituksen saapumista.
Milloin pakettini tulee?
Saat viestin linkillä kun paketti on saapunut ja toimituspäivä on varattu. Toimituspäivänä saat noin kello 14.00 arvioidun toimitusajan tunnin tarkkuudella. Kuskin lastattua paketin voit seurata toimitusta reaaliajassa linkin kautta. 7 minuuttia ennen kuskin saapumista tulee uusi muistutusviesti. Kuski soittaa mikäli tarvitsee lisätietoa toimitushetkellä.
En ole kotona tänään.
Viestissä olevan linkin kautta voit siirtää toimituspäivää tai saman linkin kautta voit ottaa yhteyttä Budbeen asiakaspalveluun.
Voinko varata ajankohdan?
Toimitus tapahtuu kello 17-22 välisenä aikana ja saat arvioidun toimitusajan tunnin tarkkuudella noin kello 14.00. Budbeella pystyy myös tilaamaan sinulle sopivan aikaikkunan ennen klo 12.30 mikäli ilmoitettu toimitusajankohta ei sovi. Mikäli aika ei sovi voit olla yhteydessä support@budbee.com tai linkin kautta löydät heidän chatin ja voitte siirtää toimituspäivää.
Mistä voin noutaa paketin?
Valitettavasti Budbee ei voi tarjota noutoa tai toimitusta noutopisteelle.
Mutta voit halutessasi siirtää toimituspäivää.
Mitä jos en ole kotona?
Jos toimitus epäonnistuu ja et ole kotona toimitushetkellä, saat viestin linkin kera, josta voit varata uuden toimituspäivän jolloin paketti ajetaan takaisin Budbeelle.
En saa linkkiä auki tai olen poistanut viestin.
Ole yhteydessä Budbeen asiakaspalveluun support@budbee.com ja he voivat auttaa sinua uuden linkin kanssa.
Osoitemuutokset.
Budbee ei saa valitettavasti muuttaa toimitusosoitteita.
Puhelinnumeromuutokset.
Budbee ei saa valitettavasti muuttaa puhelinnumeroita.
Miten palautan Budbeella toimitetut tuotteet?
Mikäli Budbee toimitti tilauksesi, myös palautus onnistuu Budbeen kautta. Varaa palautuksen nouto Budbeen lähettämän linkin tai sovelluksen kautta. Ilmoita meille tiedot palautettavista tuotteista sähköisellä palautuslomakkeella. Et tarvitse palautustarraa Budbee-palautukseen. Kuljettaja tuo palautustarran mukanaan. Valitse sopiva noutoaika. Budbee hakee palautuksesi ja toimittaa sen takaisin meille.
Jos olet valinnut Budbee Box -toimituksen ja haluaa palauttaa tuotteita, klikkaa Budbeen tekstiviestissä olevaa linkkiä tai mene Budbee appiin ja klikkaa tilaustasi. Tilaa palautus ja varaa sinulle sopiva palautusaika. Pakkaa tuotteet huolellisesti samaan pakkaukseen, jossa sait tilauksen. Et tarvitse palautustarraa lähetyksen päälle.Varaamani palautusaika Budbee Boxiin meni ohi, voinko varata uuden?
Tietysti. Mene Budbee appiin tai läheysseuranta linkkiin ja varaa uusi palautusaika.
Kuinka Budbee Boxin varaus toimii?
Varaus on aina 2h, ja otamme luonnollisesti huomioon paikan aukioloajat. Asiakas ei voi varata boxia kahdeksi tunniksi aukioloaikojen ulkopuolella.
- Tein kaksi tilausta. Voitteko toimittaa ne samassa paketissa?
Jos tilauksia ei ole vielä käsitelty ja pakattu, niin kyllä voimme. Ole meihin yhteydessä sähköpostin kautta.
- En ehdi noutamaan pakettiani ajoissa noutopisteestä, miten toimin?
Posti säilyttää paketteja noutopisteessä 7 vuorokautta, jonka jälkeen lähetys palautuu Nudgelle. Saat Postilta saapumisilmoituksen tekstiviestillä ja sähköpostilla. Jos lähetys on Postin pakettiautomaatissa, toinen henkilö voi noutaa lähetyksen saamasi lokerokoodin avulla. Jos lähetyksesi on Postin omassa tai kumppanin toimipisteessä voi toinen henkilö noutaa lähetyksen puolestasi lähetystunnuksella ja omalla kuvallisella henkilöllisyystodistuksellaan.
Jos olet valinnut paketillesi noudon Postista, voit tilata paketille lisää säilytysaikaa Postin sähköisestä palvelusta. Palveluun pääset kirjautumaan Postin verkkosivuilla ja säilytysajan ostamiseen Lähetysten seuranta ja ohjaus -sivulla.
Säilytysajan pidennys -lisäpalvelu ei ole mahdollinen pakettiautomaattiin lähetetyille paketeille.
Jos et nouda pakettia, se palautuu takaisin Nudgeen. Huomioithan, että noutamattomasta tilauksesta perimme 15€. Siitä aiheutuu yrityksellemme sekä ympäristölle turhia kuluja ja kuormitusta. Ethän tee tilausta, jos et ole aikomuksissa noutaa pakettia. Emme lähetä palautunutta tilausta uudelleen. Voit halutessasi tehdä uuden tilauksen verkkokaupassamme.
Jos tiedät tilausta tehdessä olevasi todennäköisesti estynyt noutamaan tilauksesi saapumisajankohtana tai toivot, että lähetämme tilauksesi sinulle jonain tiettynä ajankohtana, ilmoita tästä tilauksesi yhteydessä jättämällä viesti käsittelijälle tai laittamalla meille viestiä hello@nudge.fi tai verkkokaupan chatin kautta. - Mistä saan koodin pakettiautomaattiin? Tilaukseni on seurannan mukaan noudettavissa pakettiautomaatista.
Pakettiautomaattien koodit ovat henkilökohtaisia, joten emme pääse niihin käsiksi tietosuojan vuoksi. Jos et ole saanut koodia noudettavissa olevalle paketille, ole yhteydessä Postin asiakaspalveluun joko Postin verkkosivuilla tai puhelimitse.
Lähetyksen seuranta, tilaaminen ja neuvonta 0600 94320 (1,84 €/vastattu puhelu + pvm/mpm)
- Toimituksesta puuttui tuote tai siinä oli väärä tuote, miten toimin?
Ilmoita meille välittömästi toimitusvirheestä hello@nudge.fi. Ilmoita viestissä:
- yhteystietosi
- tilausnumero
- puuttuvan tai väärin lähetetyn tuotteen nimi ja koko
Olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.
Mikäli toimituksessa oli väärä tuote, palautathan sen meille ilmaiseksi asiakaspalautuksena.
- Koska saatte lisää tiettyä tuotteita?
Myymme yli sataa eri tuotemerkkiä ja yksittäisiä tuotteita meillä on tuhansittain. Täydennämme ja tilaamme lisää tuotteita menekin ja saatavuuden mukaan.
Jätä sähköpostiosoitteesi toivomasi tuotteen tai puuttuvan vaatekoon kohdalle, niin ilmoitamme sinulle, jos/kun tuotetta on taas saatavilla. Yleensä säilytämme tietoja 3kk ja ilmoitamme, mikäli saamme tässä ajassa tuotetta lisää. Seuraa Nudgen Facebookia tai Nudgen Instagram tarinoita ja tilaa uutiskirjeemme. Kerromme uusista tuotteista ja täydennyksistä myös näissä kanavissa.
Kosmetiikkatuotteita täydennämme kuukausittain. Ajoittain maahantuojilla saattaa olla puutteita joistakin tuotteista tai valmistajilla jostakin raaka-aineesta. Tällöin tuotetta ei saada meille toivotussa aikataulussa lisätilauksestamme huolimatta.
Vaatteista täydennämme perusmallistoja (T-paidat, farkut, alusvaatteet) noin 1-2kk välein. Osa tuottajista / valmistajista on vielä hyvin pienikokoisia yrityksiä, jolloin myös heidän varastotilanteensa vaihtelee ja toimituksissa meille voi olla viiveitä.
Eri sesonkien kausivaatteet / -mallistot ennakkotilaamme aina noin 6kk etukäteen. Näitä kausituotteita valmistetaan ja on saatavilla usein hyvin rajallisesti. Monet valikoimassamme olevat merkit torjuvat ympäristösyistä tuotannollista ylijäämää valmistamalla vain sen määrän, minkä jälleenmyyjät heiltä tilaa. Esimerkiksi Vejan ja LangerChen merkkien tuotteita saamme kahdesti vuodessa, keväällä ja syksyllä. Useita sesonkituotteita saamme harvoin lisää kesken kauden eli uusien tuotteiden saapuessa kannattaa toimia nopeasti.
- Tilaamassani tuotteessa on virhe. Miten toimin?
Mikäli vastaanottamassasi tuotteessa on virhe, ilmoita siitä meille hello@nudge.fi Liitä viestiin seuraavat tiedot ja valitse alla olevista vaihtoehdoista, miten haluat edetä:
o yhteystiedot
o verkkokaupan tilausnumero tai kuittinumero (jos olet kadottanut kuitin niin katso verkkopankistasi valmiiksi ostoksen veloituspäivä, yrityksemme näkyy tiliotteella nimellä Yalo Oy)
o kuva tuotteesta / tuotteessa ilmenneestä viasta
o valitse ao. vaihtoehdoista, miten haluaisit toimia (A, B, C)Huomoithan, että emme hyväksy reklamaatiota, jotka johtuvat tuotteen virheellisestä hoitamisesta, luonnollisesta kulumisesta tai ulkoisten tekijöiden aiheuttamasta vioista tuotteelle.
A) Haluan pitää viallisen tuotteen
Lähetä meille selkeä kuva tuotteessa olevasta virheestä.
Lähetämme hyvityksen sähköpostiin lähetettävänä lahjakorttina, jonka voit käyttää seuraavan tilauksen yhteydessä.B) Haluan saada hyvityksen rahana
Lähetä virheellinen tuote takaisin meille palautusohjeiden mukaisesti.
Teemme rahojen palautuksen tuotteen iän ja käytön huomioiden samalla maksutavalla, jota käytit tilausta tehdessäsi.
C) Haluan uuden tuotteen tilalle
Lähetä viallinen tuote takaisin meille palautusohjeiden mukaisesti. Tarkistamme tuotteen saatavuuden ja lähetämme sen sinulle postitse. Jos tuote on loppunut varastostamme, teemme rahojen palautuksen tuotteen käytön ja iän huomioiden.
- Etu- ja kampanjakoodien ehdot ja rajoitukset
Yhtä tilausta kohden voi käyttää yhden etu- tai kampanjakoodin.
Etu- tai kampanjakoodin voi käyttää vain kerran ja ne menettävät voimassaolonsa tilauksen vahvistamisen jälkeen. Huomioithan, että tämä koskee myös peruutat tilauksen tai palautat tuotteita.
Etu- tai kampanjakoodin voi käyttää tilauksella, jonka maksamiseen käytetään lahjakortteja. Huom! etukupongilla ei saa alennusta lahjakortista.
Etu- tai kampanjakoodi tulee lunastaa tilauksen yhteydessä ennen tilauksen vahvistamista. Etu- ja kampanjakoodeja ei hyvitetä jälkikäteen.Etu- tai kampanjakoodin lunastamisen yhteydessä tilauksella voi olla vähimmäis- tai enimmäisarvo, joka on ilmoitettu koodin yhteydessä.
Etu- ja kampanjakoodeilla on rajoitettu voimassaoloaika, joka on ilmoitettu koodin yhteydessä.
Etukoodit voivat olla sidotut tiettyihin yksittäisiin tuotteisiin tai tuoteryhmiin.
- Lahjakortti palautuksen yhteydessä
Jos palautat tuotteita tilauksesta, jonka maksamiseen olet käyttänyt lahjakorttia, palautetaan lahjakortin arvo tai osa siitä takaisin lahjakortillesi. Tämän jälkeen voit käyttää lahjakortin saldon uudelleen hyväksesi seuraavan tilauksesi yhteydessä. Arvo palautuu samalla hetkellä kuin käsittelemme palautuksen.
Huomioithan, että jos haluat tilata uuden tuotteen tai koon ennen kuin palautus on käsitelty ja arvo on palautunut lahjakortille, sinun on käytettävä toista maksutapaa.