Palkitsemme asiakkaat, jotka noutavat itse ostokset myymälästä tai palauttavat verkkokauppatilauksen itse myymälään:

  • Yli 150€ arvoisiin noudettaviin verkkokauppatilauksiin annamme 10€ etukupongin mukaan seuraavaa ostoskertaa varten.
  • Tuo verkkokauppapalautus itse suoraan myymälään. Käytä tällöinkin mahdollisuuksien mukaan julkista liikennevälinettä. Istutamme yhden puun jokaisesta suoraan myymälään palautetusta verkkokauppatilauksesta. Lue lisää Istuta puu -yhteistyöstämme.


Viimeisen vuoden aikana verkkokauppatilausten ja samalla myös palautusten määrä on noussut Nudgessa uudelle tasolle. Teemme aktiivisesti töitä sen eteen, jotta saisimme minimoitua palautusten määrän. Sen lisäksi, että vääränkokoiset tai -malliset tuotteet aiheuttavat harmia ja työtä asiakkaalle ja yritykselle, pakettien edestakaisesta kuljetuksesta aiheutuu turhia hiilidioksidipäästöjä. Tuotteiden saattaminen takaisin myyntikuntoon vie yrityksen resursseja, mikä on pois muusta toiminnasta. Palautuvat tuotteet menevät välittömästi tarkastuksen kautta uudelleen myyntiin. Palauttaminen tuplaa kuljetuksen hiilidioksidipäästöt. Laskimme alkuvuoden palautukset ja tällä hetkellä Nudgen verkkokaupasta lähetetyistä tilauksista palautetaan 22%.

Eniten saamme väärästä koosta johtuvia asiakaspalautuksia. Toisena syynä on tuotteen väärä malli tai tyyli. Tänä vuonna olemme jo aloittaneet seuraavat toimenpiteet helpottaaksemme oikean koon valintaa verkkokaupassa:

1. Henkilökuntamme sovittaa entistä ahkerammin uusia tuotteita myymälässä. Tämä on meille mahdollista, koska kaikki verkkokaupassamme myytävät tuotteet löytyvät myös fyysisestä myymälästämme. Näin meillä on aiempaa enemmän omakohtaista kokemusta tuotteiden ominaisuuksista kuten istuvuudesta, ja pystymme jakamaan tätä tietoa sekä tarjoamaan asiakkaille koon valinnassa yksilöllistä henkilökohtaista palvelua.

2. Kuvaamme sovituksista runsaasti videoita, joita jaamme Instagramissa. Esimerkiksi farkuista löytyy materiaalia Nudgen Instan "Farkku" -kohokohdasta.

3. Lisäsimme uusien vaatteiden tuotekuvauksiin "Kokotiedot" kohdan, jossa kerromme omakohtaisia kokemuksia tuotteen istuvuudesta

4. Lisäsimme merkin kokotaulukon verkkokaupassa suoraan tuotteen kohdalle. Näin kokotaulukko on helpommin löydettävissä ilman lisäklikkailuja.

Kehitystyö verkkokaupan osalta jatkuu. Jos sinulla on idea tai vinkki niin ota meihin rohkeasti yhteyttä hello(at)nudge.fi tai Instagram Nudge Helsinki tai Facebook Nudge Helsinki 


Mitä sinä voit tehdä turhien palautusten vähentämiseksi?


1. Tutustu tuotteen kuviin, kirjalliseen kuvaukseen ja mittataulukoihin ja vertaa niitä jo sinulla olemassa olevan vastaavan tuotteen mittoihin tai oman kehosi mittoihin silloin kun kyseessä on vartalomitat. Katso myös mahdolliset linkkimme Instan stooreihin.

2. Jos mietit kokoa tai istuvuutta, tai aprikoit kahden koon välillä, niin anna meidän auttaa oikean koon tai mallin valinnassa. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme tai lähetä viesti hello(at)nudge.fi tai soita myymälään. Saat meiltä henkilökohtaista palvelua ja tarvittaessa voidaan sopia vaikka videopuhelu. 

3. Jos olet pääkaupunkiseudulla, valitse verkkokaupassa nouto myymälästä. Tällöin voit saman tien sovittaa tuotteen myymälässä ja varmistua koon sopivuudesta. Helpointa meille on saapua joko kävellen, pyöräillen tai julkisilla liikennevälineillä.

4. Käsittelethän tuotetta varovasti, jotta se on varmasti myyntikuntoinen seuraavalle asiakkaalle, jos kaikesta huolimatta joudut palauttamaan tuotteen. 

5. Kun tuote ei välillä kaikesta ennakoinnista huolimatta sovi ja teet palautuksen, niin kerrothan meille miksi tuote ei ollut sinulle sopiva. Tämä auttaa meitä tarkentamaan tietoja verkkokauppaan ja palvelemaan muita asiakkaita entistä paremmin.