Mikä on Fashion Revolution, eli vaatevallankumous-kampanja?

Huhtikuun lopussa tulee kuluneeksi 7 vuotta siitä, kun kahdeksankerroksinen Rana Plaza-rakennus romahti Bangladeshissa. Yli 1 130 ompelutehtaan työntekijää kuoli ja yli 2 500 ihmistä loukkaantui tämän katastrofin seurauksena. Vaatevallankumous-kampanja järjestetään joka vuosi ja pyrkimyksenä on saada ihmiset ympäri maailmaa mukaan vaatimaan vaateteollisuudelta vastuullisuutta ja läpinäkyvyyttä. Ihmisillä on oikeus tietää missä vaatteemme valmistetaan ja miten.

Nudgessa vaatevallankumous on käynnissä vuoden jokaisena päivänä. Meiltä löydät tarkasti kuratoidun yli sadan tuotemerkin valikoiman eettisiä ja ekologisia tuotteita. Missiomme on alusta alkaen ollut vastuullisempien vaihtoehtojen tarjoaminen elämän eri osa-alueilta. Meillä voit huolettomasti tehdä hyvän mielen ostoksia.

Osallistu mukaan Vaatevallankumous-kampanjaan ja pyydä kaverisikin mukaan! Ota kuva vaatteestasi, jaa se somessa, tägää vaatteen merkki postaukseen ja kysy #whomademyclothes. Haastetaan yhdessä vaatemerkkejä kertomaan tuotteiden valmistuksesta ja vaaditaan tuotannon läpinäkyvyyttä. Käytä julkaisussa myös kampanjan hashtageja #fashionrevolution ja #vaatevallankumous.

Lue myös juttumme vaateteollisuudessa yleisimmin käytetyistä sertifikaateista!
 Sertifioitua ja valvottua tuotantoa tukemalla olet mukana muuttamassa vaateteollisuuden normeja kestävämpään suuntaan.